Penitenciarul nr. 13 a deschis un atelier de croitorie pentru deţinuţi | Muzeul din inima mea

joi, 18 februarie 2016

Penitenciarul nr. 13 a deschis un atelier de croitorie pentru deţinuţi

Recent, cu sprijinul unui investitor off-shore, în penitenciarul nr. 13 din Chişinău a fost deschis un atelier de croitorie şi ţesătorie manuală. Administraţia penitenciarului s-a arătat plină de speranţa că, odată cu deschiderea atelierului, deţinuţii nu vor mai pierde timpul, depunând plângeri la CEDO pentru condiţiile deplorabile de deţinere.

Totuşi, vizitând halele de producţie, am fost întâmpinaţi doar de feţe încruntate, viitorii condamnaţi arătându-se vădit nemulţumiţi de munca forţată la care au fost supuşi. O singură rază de lumină venea de undeva din secţiunea lenjerie bărbătească. Am intrat curioşi şi am fost uluiţi să dăm peste Vlad Filat, bine dispus, fredonând un cântec vesel şi "contagios". Întrebat de ce este atât de fericit, acesta a ţinut să ne declare următoarele:
"În sfârşit mi-am găsit vocaţia. Cât timp eram în libertate, permanent simţeam o neîmplinire sufletească. Schimbam nevestele şi amantele, conturile bancare şi alianţele, dar nimic. Eram fericit doar după ce, la fiecare sfârşit de lună, intra pe la mine bunul meu prieten Ilan Şor. După aceasta puteam să merg la shopping în Elveţia, ca să-mi cumpăr o nouă partidă de chiloţi, noroc că-l aveam pe Baliţchi la vamă... Aşteptarea era chinuitoare. Din păcate Şor venea doar o dată în lună. I-am dat BEM-ul, apoi aeroportul, cu condiţia să vină mai des. Dar contrar aşteptărilor mele, m-a denunţat la procuratură, căci, de fapt, am înţeles că el de mic visa să fie nu businessman, ci primar de Orhei. Să fi ştiut...
Ajuns în detenţie o rugam pe Olea şi Angela să-mi aducă nu mâncare, ci chiloţi. Însă ele se făceau că uită. Eram foarte aproape să cedez nervos... Aşa că, scrâşnind din dinţi, l-am sunat pe Vlad Plahotniuc şi am convenit să-i ofer câţiva deputăţei pentru votarea cabinetului de miniştri, în schimbul rezolvării problemei mele. A doua zi un investitor anonim a deschis atelierul de croitorie şi am simţit că viaţa revine la normal. Zilnic stau peste 16 ore şi cos manual sute de perechi de chiloţi, de diferite mărimi şi culori. În sfârşit sunt împlinit!
Apropo, cred că înţelegeţi acum de ce nu mai trebuie să insistaţi cu întrebarea unde a dispărut miliardul. Vă daţi seamă, dacă se face public adevărul, o să râdă toată lumea de moldoveni şi RM sute de ani înainte. Aşa că puneţi mână de la mână, renunţaţi la o parte din salarii şi pensii, dar tăceţi molcom!".
Inspectorul de calitate din atelier s-a declarat foarte satisfăcută de sârguinţa şi priceperea lui Vlad Filat. "Vom insista să înregistrăm marca comercială de chiloţi haute couture "Vlad Filat". Sunt absolut sigură că ne va aduce faima şi adoraţia în întreaga lume", a declarat aceasta.


PS: După apariţia acestui material am fost contactaţi de activistul pentru drepturile oamenilor la chiloţi Renato Usatîi, care a solicitat redacţiei noastre să-i aducă scuze publice pentru punerea la îndoială a veridicităţii înregistrării convorbirii dintre Vlad Filat şi Ilan Şor, în care primul solicită bani pentru chiloţi. În acest context, ţinem să menţionăm că opiniile expuse de jurnaliştii noştri nu reflectă culoarea politică a chiloţilor pe care-i poartă.

Autor: Ion Sanchilotu